maandag 1 juli 2013

Dag 1 ...... Here we go!

Laatste uurtjes voor vertrek gooi ik nog wat in die koffers en besluit dat ze nu wel dicht kunnen.

En nu, wel slapen, niet slapen.....ik besluit toch maar naar bed te gaan en zet de wekker op 02.15 uur. Wonderbaarlijk genoeg val ik ook nog in slaap en wordt pas wakker als het alarm af gaat. Douchen, aankleden, koffie zetten .... Heb ik alles . Check, dubbel check , triple check, finale check .... En daar is de taxi!

 

Het is maar goed dat dat een flink busje is , want behalve onze koffers moet de bagage van Patrick & Jane er ook nog bij . Als ik hun bagage zie en die van ons erbij optel ga ik ineens heftig twijfelen of de auto in Amerika wel groot genoeg is voor ons allemaal + al die koffers!! Naja, we gaan het daar wel zien.

 

Binnen twintig minuten staan we op Schiphol .... Het is inmiddels 04.00 uur.... Als we aan komen rijden is het druk!!!! Niet normaal :(

Gelukkig hebben wij onze boarding passen al en kunnen direct door naar de bagage drop off van TAP Air Portugal.

 

Vanwege en wilde staking op het vliegveld in Portugal de dag daarvoor heeft onze vlucht een half uur vertraging. Wij gaan onze aansluiting Lissabon waarschijnlijk gewoon halen, het is niet anders.

First stop op Schiphol ? Starbucks ! Inmiddels een traditie om daar eerst een Frappacinno Mocca te scoren .......

 

WAT!! Wij hebben vandaag door storing geen Frappacinno's ???? You've got to be kidding me........no joke? Bummer!!!!

Met hangende schouders vervolg ik mijn weg naar de Gate.... Want stel je voor dat je toch op tijd mag vertrekken.......... Het half uurtje vertraging is inmiddels opgelopen naar een uur en tja ik bedenk dat we dan nog 45 minuten hebben om onze overstap te halen.

Loslaten Martine, loslaten ...... Adem in en adem uit .....

We gaan boarden en ik zie bij binnenkomst dat de zitruimte net zo lekker ruim is als bij mijn groene vriendjes van Aer Lingus ! En de cabin crew bestaat vandaag alleen maar uit mooie Portugese mannen ....... This must be my lucky day..... Hahahahahahaha

Tijdens de zeer comfortabele vlucht, we krijgen hier al onze eerste maaltijd en de nodige drankjes, meld de captain dat hij dat de vertraging van een uur inmiddels terug heeft gebracht naar een half. Scheelt toch weer en sprintje in Lissabon ;)

De overstap halen we uiteindelijk makkelijk en voordat we het weten zitten we alweer in het volgende vliegtuig ....... OMG.... Wat een luxe voor economyclass !! Nou was ik niet veel gewend natuurlijk met de laatste twee oversteken. Maar dit was wel heel erg lekker.

Mooie schermpjes in de stoel ervoor met keuze uit enorm veel films, muziek, games etc.

 

Samen met de zeer comfortabele stoelen en de scheutige maaltijden en drankjes is dit een heerlijke start van de vakantie! Ik heb zelfs heerlijk een paar uur kunnen slapen. De vlucht zelf verloopt ook rustig op wat hele lichte turbulentie na.

Welcome to Miami .......... Staat me daar toch een rij bij de paspoort controle, niet normaal :(

Na anderhalf uur in de rij te hebben gestaan en onze vingerafdrukken hebben afgegeven mogen wij officieel de US betreden.

Op naar de koffers, die staan inmiddels al naast de band....... En we missen er 1!,,, die van Ian :( (samen met nog heel veel spullen van mij ) Samen met nog meer passagiers uit Lissabon weer in de rij om melding te maken.

Als het goed is komt deze koffer morgen mee vanuit Lissabon en gaan ze die naar ons verblijf in Orlando brengen. Vanwege de staking zijn er een hoop koffers niet meegekomen. Gelukkig heb ik voor Ian schone kleding mee in de handbagage ...

 

Op naar Hertz om de auto op te halen die ik vorig jaar al had gehuurd.

Deze zou al voor ons klaar moeten staan en bij aankomst woorden wij als gold member

Allervriendelijkst geholpen in de garage...... Nummer 3 is voor u mevrouw, mocht deze toch niet groot genoeg zijn, komt u dan even bij mij terug ....... WhahahAhahahaha niet groot genoeg.......een Lincoln Navigator staat ons daar glimmend op te wachten....... Ik doe de bestuurders deur open en automatisch komt er vanonder de auto een opstapje naar voren schuiven.... Gemak dient de mens om deze voor mij bijna vrachtwagen te betreden. Als ik alle snufjes en luxe in de auto zie en bedenk wat ik ervoor betaald heb, pies ik bijna in mijn broek van het lachen. Jane en ik staan inmiddels bij iedere nieuwe ontdekking te gillen in de garage en de high five's zijn niet van de lucht .... WhahHahahahah gekke Hollanders ;)

Foto komt nog .....

Na drie uur te hebben doorgebracht op het vliegveld van Miami vinden we het wel welletjes en is het tijd om naar ons hotel te rijden in Fort lauderdale ..... Het Westin Beach Resort... Daar kan ik kort over zijn......wat een luxe!

Snel even wat luchtigs aan en naar Bubba Gump om even wat te gaan eten en drinken.

Langs de boulevard is al behoorlijk wat gezelligheid en naarmate de avond vordert wordt het alleen maar gezelliger .... Mmm... Jammer dat we er maar 1 nachtje zijn nu. Maar over drie weken zijn we hier een paar dagen.

We hebben heerlijk gegeten bij Bubba Gump shrimp & Co.

En onze eerste Mango Mojito is een feit!

 

Inmiddels is het half 10 ( in Nederland 03.30 ) en zijn we dik 24 uur onderweg . Tijd om terug te gaan naar het hotel voor ons schoonheidsslaapje.

Ik wandel in het donker terug over het strand met de voetjes in het zachte zand...... En ik bedenk dat ik toch maar een enorme bofkont ben!!

Yep, I'm a lucky girl ;)

 

Pppsstt.... Blog is geschreven met blogsy app. , ik heb dus geen idee hoe deze eruit komt te zien ;)

 

 

23 opmerkingen:

  1. Ondanks de missende koffer verder een prima reis, toch! Lachen met de auto, wij hebben hetzelfde type gehuurd bij Hertz, dit schept voor ons natuurlijke enorme verwachtingen voor aanstaande vrijdag, :-)
    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel benieuwd wat jullie meekrijgen. Ik ga het zeker lezen toch? Alvast een hele fijne reis hiernaar toe !

      Verwijderen
  2. Met uitzondering van die koffer (hopelijk komt hij vandaag idd) een mooie start lijkt mij, en het blog ziet er goed uit hoor! Heel veel plezier maar dat gaat denk ik helemaal lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Mariska. Ik denk dat het met die koffer ook wel goed en zoniet , ik ben niet vies van een extra shoppingspree ;)

      Verwijderen
  3. Dat ziet eruit als een goede start van de vakantie, op het probleempje met de koffer na maar die komt vast snel terecht. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blogsy app werkt super (gebruik ik zelf ook) ... En verder... Doe mij maar alleen die mango mojito en de voeten in het zand.... Alles wat je nodig hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie dat het er best oké uitziet Karen, zit nog even te emmeren met de foto's ;) en je hebt helemaal gelijk ..Mojito en zand en het zonnetje is de ideale combinatie :)

      Verwijderen
  5. Fijn te lezen dat TAP zo goed bevallen is.Dat geeft mij iets meer rust voor onze vluchten deze maand.Enne die Mango Mojito staat nu ook op mijn lijstje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn ervaring is inderdaad super... Jullie krijgen geen spijt . Ik lees uiteraard graag jullie ervaring :)

      Verwijderen
  6. Een ruim vliegtuig, mooie mannen en ter afsluiting een heerlijke mojito en je voeten in het zand...lijkt me een zeer goed begin van de vakantie!;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Marja, die ideale start van een geweldige vakantie !! Dank voor je reactie :)

      Verwijderen
  7. Dat is een goed begin van de vakantie, fijne vlucht, grote auto mee, lekker hotel, genieten zeg. Hopelijk komt ook de koffer snel aan. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaah, een lincoln navigator, echt geweldig zeg! Ik laat mijn man dit niet lezen anders begint ie gelijk te kwijlen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo stonden wij dus ook op het vliegveld te gieren hihihihihi ;)

      Verwijderen
  9. Dat is een lekkere reisdag geweest. Voor ons ook een geruststelling.
    Wij houden al rekening met een lange wachttijd in Miami.
    Met de koffer komt het zeker goed.
    Ik ga ook eens naar die app kijken, het ziet er namelijk prima uit.
    Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ging allemaal toch nog goed en hopelijk komt de koffer ook vandaag aan!
    Heel veel plezier, gr Esther2013

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Esther, dank je wel en helaas nog steeds geen koffer . :(

      Verwijderen
  11. Wat een heerlijk verhaal, zo enthousiast! Voor ons ook TAP, volgende week en ik heb er nu alle vertrouwen in! Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Irma en dat komt helemaal goed met TAP ! :)

      Verwijderen
  12. Zo, eindelijk tijd om echt te gaan lezen; vakantie ook hier !!!! Had natuurlijk al genoeg updates via Facebook gelezen ;-) !! Maar wat schrijf je aanstekelijk, krijg de hele tijd de neiging om hard te gaan lachen !!! En wat een auto .....

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je bezoek op ons vakantie blog.

Wij vinden het leuk als je een reactie achterlaat :)

Groetjes,

Martne, Raymond en Ian